E-mailmarketing valkuilen die je beter kunt voorkomen

Natuurlijk streef je ernaar om van jouw e-mail marketing campagne een enorm succes te maken. E-mail marketing is een perfect middel om met je doelgroep te communiceren. Je wilt meer naamsbekendheid creëren, loyaliteit verhogen of misschien wel meer traffic generen naar je website en/of webshop.

Wat je doelstelling ook is, Postzegelnietnodig wil je graag behoeden voor de veelvoorkomende valkuilen op het gebied van e-mail marketing.

Het versturen van teveel e-mails

Een veel voorkomend probleem van e-mailontvangers is dat de inbox overspoeld wordt met e-mailberichten. Aangezien e-mail voor veel organisaties op dit moment een erkend communicatiemiddel is om te communiceren met de doelgroep, zal het gemiddelde e-mailaccount een groot aantal e-mailberichten per dag ontvangen. En wanneer je jouw klanten blijft overstromen met mailcampagnes zal dit alleen maar ergernis oproepen. Ergernis bij je klanten is wel het laatste wat je wilt bereiken met je e-mailcampagnes.

Om het verzenden van teveel e-mails te voorkomen, is het goed om na te denken welke frequentie je wilt hanteren voor je e-mailcampagnes. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen werken met een interesseformulier waarin jouw ontvangers kunnen aangeven of ze graag dagelijks, wekelijks of maandelijks geïnformeerd willen worden over jouw organisatie.

Met Postzegelnietnodig is het mogelijk om dit geheel geautomatiseerd te laten verlopen. Op deze manier voorkom je dat je jouw klanten op een voor hen ongelegen moment benadert.

E-mail marketing niet geïntegreerd met social media

Ondanks dat een groot deel van de consumenten bij voorkeur aangeeft om voor commerciële doeleinden via e-mail benadert te worden, is het zeker de moeite waard om je e-mail marketing te integreren met social media. Zelfs zoiets eenvoudigs als het toevoegen van social sharing buttons aan je e-mail marketing campagnes kan de click-through rate van je mailing verhogen. E-mail campagnes met geïntegreerde social buttons hebben een hogere click-through rate dan zonder social buttons.

Postzegelnietnodig helpt je om op een juiste wijze jouw social media kanalen te integreren in de e-mailcampagne.

E-mail campagne niet mobiel responsive

We leven in een tijd waarin de mobiele telefoon niet meer weg te denken is. Het is dan ook verstandig dat je er zorg voor draagt dat jouw campagnes responsive zijn. De e-mail marketing campagnes die ontworpen en gemaakt zijn door Postzegelnietnodig zijn altijd responsive. Dit betekent dat jouw e-mail campagne altijd op de juiste wijze zoals deze ontworpen is, weergegeven wordt op mobiele apparaten. Dus jouw campagne ziet er dan altijd perfect uit op de mobiele telefoon van je ontvanger.

Geen juiste doelgroepsegmentatie

Voor een ontvanger van een e-mailcampagne is er niets zo frustrerend dan een mailing te ontvangen waar men niet op zit te wachten. Het simpelweg versturen van een mailing naar een groot databestand lijkt misschien wel effectief. In een aantal stappen heb je jouw mailing verstuurd naar een groot aantal ontvangers. Doel bereikt zou je denken? Toch niet! Een juiste segmentatie van je doelgroep kan je helpen om de juiste boodschap bij de juiste groep van je ontvangers af te leveren.

Met Postzegelnietnodig kun je eenvoudig segmenten aanmaken. Het is zelfs mogelijk om voor elk segment een specifieke template te hanteren. Natuurlijk denken wij graag met je me om te bekijken welke doelgroepsegmentatie het beste resultaat oplevert bij jouw doelgroep. 

Andere artikelen

>*/ ]]