Aflevergarantie met e-mailmarketing van Postzegelnietnodig

"PostNL meldt dat op 24 en 25 maart door de Nuclear Security Summit in Den Haag de bezorging van uw post vertraging op kan lopen."

Ook tijdens de Nuclear Security Summit (#nss2014) leveren wij de post gewoon af in de mailbox. De ‘deliverability’ wordt beïnvloed door een database met juiste e-mailadressen. Het is belangrijk om je database goed in te richten. Ook is het belangrijk om je database goed in te richten en te onderhouden. Zorg er ook voor dat oude en ongebruikte e-mailadressen van de lijst verwijderd worden en manage de bounces. Zodoende krijg je het beste resultaat; want je stuurt naar je mailing abonnees en verzamelt daarbij gegevens die je klantdatabase verrijken.

Op een goede manier bezig zijn met e-mailmarketing doe je op de volgende manier:

  • Contentmarketing
  • Onderhouden klantgegevens
  • e-mail automation
  • Opt-in en opt-out pagina’s
  • Mogelijkheid profiel bijwerken

Contentmarketing
Aan de hand van de inschrijving van de ontvangers/doelgroep in jouw database en het lees en klikgedrag, ontstaat er een profiel per inschrijver. Deze profielen kunnen worden gebruikt om relevante content aan je lezers te bieden. Dit doen we met behulp van segmentatie. Kom met relevante informatie voor je doelgroep en stem het zoveel mogelijk af op de individuele ontvanger. Door te segmenteren ofwel een op de doelgroep afgestemde e-mailing te versturen is de Click Through Rate (CTR) meestal hoger en daarmee ook de conversie. Soms heb je houvast aan de hoeveelheid nieuws en acties in de markt of aan een inhaker of voorval in die periode om die relevante content te creëren.

Onderhouden database
Door het bieden van de relevante informatie blijft je ‘publiek’ geboeid en zullen ze uitkijken naar je volgende mailing. Naarmate je meer een relatie opbouwt en daarmee je database verrijkt blijven de profielen actueel en zal dit een positieve bijdrage leveren aan de conversie. Maar het zal je ook inzichten geven die je e-mailingen nog scherper kunnen maken.

e-mail automation
De informatie uit je database helpt je om een pad uit te zetten die meer leidt tot een doel (conversie). De funnel (pad tot conversie) moet je in kaart brengen om te weten welke stappen er zijn die leiden tot conversie. Zoals meerdere wegen naar Rome leiden, zijn er ook meerdere momenten of manieren die tot de conversie leiden. Aan de hand daarvan kan e-mailmarketing worden geautomatiseerd zonder dat dit zo overkomt, want je wilt natuurlijk dat je persoonlijk blijft overkomen. Met het in kaart hebben van de funnel heb je zicht op elk moment waar verschillende profielen zich bevinden en waar je extra kan ondersteunen om tot een goede lead te komen.

Opt-in en opt-out pagina’s
De database waar we het steeds over hebben kenmerkt zich door zo complete mogelijke en actuele profielen. Door een juiste inschrijving met NAW-gegevens, interesses en andere preferenties (wekelijkse mailing, aanbiedingen, partnermailing en zo nog meer) zorg je voor die afstemming. Op die manier maak je een goede start om met je klant of prospect in gesprek te zijn en te blijven.

Bij uitschrijving hebben we een uitgelezen kans om de inschrijver toch te behouden. Wellicht heeft deze genoeg van het type mailing of moet de frequentie veranderen. Maar ook kan het zijn dat er niet de juiste content wordt gestuurd en kan er op dat moment worden bijgestuurd. Eventueel kan je hier een actie aan verbinden (bijvoorbeeld korting of privileges).
Het is dus zaak om je uitschrijvers en inschrijvers goed te behandelen!

Mogelijkheid profiel bijwerken
Een profiel van de ontvanger wordt per mailing bijgewerkt en kan zelfs aangevuld worden met website (bezoek) informatie. Maar naarmate de inschrijverrelatie verder wordt uitgebouwd kan het profiel ook online worden aangepast door de inschrijver. Hiermee heb je een mogelijkheid om nog meer informatie te krijgen van je gebruiker/doelgroep. De ‘eigen’ profielpagina kan bijvoorbeeld aangevuld worden met persoonlijke data. Maar ook kan de behoefte van de persoon voor het ontvangen van bepaalde content wijzigen en in het profiel worden aangepast. Hiermee is het klantprofiel actueel en steeds meer volledig.

Deliverability met e-mailmarketing van Postzegelnietnodig
De actuele en goed onderhouden database zorgt voor een goede ‘deliverability’. Bij postzegelnietnodig helpen wij persoonlijk met advies, maar ook met de invulling en opbouw van zo een goede database.
Gewoon bezorgd op het moment dat jij kiest, ondanks welk event of summit dan ook ;-)

Andere artikelen

>*/ ]]