De actie e-mailing van Lely Consumables wordt ontvangen door Janneke.

emailmarketing, gekoppeld met het CRM van Lely Consumables

Er werd niet eens boe geroepen! Nee, het liep zelfs storm. Op haar boerderij gaat alles om tijd, haar koeien zijn blij en Janneke ziet haar aanbiedingen en nieuws wanneer zij wil.

Lely Consumables heeft net een nieuwe website waarop veel informatie te vinden is. De eerste stappen wat e-mailmarketing voor je kan doen hebben ze ervaren bij de inzet van postzegelnietnodig.

Onze kennis van de afgelopen jaren hebben we voor een deel in de actie e-mailing van Lely Consumables kunnen stoppen:

  • uitgebreide gegevens in de database
  • het moment van verzenden
  • drie onderwerpen; nieuws, actie en innovatie


Het resultaat is een goed bereikte doelgroep, een uitstekend gelezen mailing en directe bestellingen van de actie. En dat is allemaal met statistieken onderbouwd.

De basis zit in een goede database inrichting. Goede data plaatsen en die verrijken door het klikgedrag.

Een export met klantgegevens vanuit het CRM pakket is in postzegelnietnodig geïmporteerd. Wel 10.000 relaties met kwalitatief goede gegevens om ook een goede doelgroep segmentatie te kunnen doen.

Wij bouwden een actie mailing met een deel kennis en een deel nieuws en met 3 acties. Het doel was om een product met een hoge investering onder de aandacht te krijgen bij de doelgroep, om de klanten uit te nodigen voor de aanstaande beurs en om de acties te verkopen. Vooraf zijn er natuurlijk besprekingen geweest om de wensen duidelijk te krijgen en het plan van aanpak vast te stellen. De verwachtingen waren hoog gespannen. Op donderdagochtend om 9.00 uur werd de mailing verzonden. Om 10.00 uur werden de eerste order telefonisch doorgegeven, om 11.00 uur kwamen de eerste order via de e-mailing en de website binnen en om 12.00 uur was het systeem voor de rest van het jaar al terug verdiend.

Iedereen is zeer tevreden over de werking. In het hele bedrijf heeft iedereen deze actie meegekregen. Niet door horen zeggen, maar door te ervaren! Er werd geen boe geroepen, nee de boeren hadden goede, passende acties en konden makkelijk bestellen en onze klant had een goede conversie.

Naast het onderdeel actie in de e-mailing was er ook een innovatie bericht voor een investeringsintensief product (machine). Daar hebben ontvangers op geklikt. Gebruikers waar het product op papier bij past en ontvangers waar het net niet bij past (omvang van het bedrijf). De groep die geklikt heeft kon in twee segmenten worden aangeschreven. Één voor een VIP demonstratie van het product, omdat dit bedrijf de juiste omvang heeft voor eventuele aanschaf van dit product. En een ander voor een inspiratiesessie voor groei van je bedrijf, omdat de omvang hun bedrijf nog net te klein was. In dit segment zouden bedrijven kunnen zitten die plannen hebben om te groeien of ideeën hebben om een ander bedrijf over te nemen.

Door de uitgebreide statistieken en mogelijkheden binnen postzegelnietnodig kunnen analyses gemaakt worden en kunnen ideeën ontwikkeld worden om doelgroepen nog beter te bedienen.

Andere artikelen

>*/ ]]