Wat vinden ontvangers van e-mail marketing?
Mensen werd gevraagd naar hun e-mail gewoonten. De resultaten bieden inzicht in hoe en waarom mensen zich aanmelden voor e-mails of e-mail nieuwsbrieven.
Mensen werd gevraagd naar hun e-mail gewoonten. De resultaten bieden inzicht in hoe en waarom mensen zich aanmelden voor e-mails of e-mail nieuwsbrieven. Het onderzoek wijst uit dat mensen niet een hekel hebben aan e-mail zoals sommige marketeers zeggen dat ze doen.
- 78% van de respondenten die zich aanmelden voor marketing e-mails doen dit met hun persoonlijke e-mailadres
- 40% zei dat ze het krijgen van e-mails van hun favoriete merken waarderen en lezen.
- 37% zei dat meer dan 20% van hun inbox komt van marketeers (e-mail campagnes) en 53% zei dat ze blij zijn met het aantal marketing e-mails die ze krijgen.
- 42% zei dat ze de meeste van hun marketing e-mails (nieuwsbrieven of e-mail acties) openen en lezen, maar 48% daarvan zegt dat soms wel een hele klus te vinden.
- 35% zei dat ze klikten of actie ondernamen aan de hand van de promotie in een e-mail in de laatste week en 33% zei dat ze dat deden in de afgelopen maand.
Zijn er nog interessante feiten die jezelf hebt ontdekt in je eigen analyse van je statistieken? Deel ze met ons om een nog beter beeld van dit sterke communicatiemiddel te krijgen.