E-mailmarketing specialisten
E-mailmarketing is nog steeds het best renderende online middel. Met onze tool en expertise zetten we samen een succesvol online middel op.
De ROI (return on investment) van e-mailmarketing is bijzonder hoog. Je kunt het ook al snel inzetten, zonder spectaculaire plannen, maar beter is om het vanaf de eerste zendingen goed uit te denken en een strategie te ontwikkelen. E-mailmarketing kent (onder andere) de volgende onderdelen.
- database verrijking
- responsive design
- gepersonaliseerde inhoud
- moment gerelateerde e-mailmarketing
Database verrijking
Je hebt al een mooie database met e-mailadressen van je klanten en de mensen die zich hebben ingeschreven voor je e-mailnieuws. Door de kliks in de e-mails kan je het gedrag en de wensen achterhalen. Vaak is in combinatie met het gedrag op je website de status van je bezoeker te achterhalen (oriëntatie, interesse of behoefte). Door goede content zorg je ervoor dat je lezers ook ingeschreven blijven of potentiele klanten steeds dichterbij het koopmoment komen. Door de juiste onderwerpen en eventuele keuzes in de e-mailberichten kan je de database verrijken met al deze gegevens. Zo wordt je (potentiële) klant steeds een beetje meer bekend.
In combinatie met social media (inschrijven/aanmelden, delen van berichten uit je e-mailnieuws of het delen van je hele e-mailbericht) levert extra informatie op. Het doel is je potentiële klant te leren kennen en ook om het koopproces te optimaliseren. Het proces kan je in een 'CLC' (Customer Life Cycle) zie te visualiseren en zodoende een optimaal proces te ontwikkelen om je klanten te bedienen.
Responsive design
Gebruikers zijn steeds meer online en lezen ook op verschillende plekken jouw berichten. Bij Postzegelnietnodig zorgen we voor een goede template die op verschillende apparaten duidelijk te lezen/gebruiken is. Dat is een responsive template. Het e-mailmarketing is het oudste online middel en draait nog steeds op volle toeren mee. Er veranderd natuurlijk wel genoeg, zoals wanneer mensen e-mail lezen en via welk apparaat. Deze statistieken zijn beschikbaar in ons systeem. Daarmee kan je steeds beter bepalen wanneer je wat gaat verzenden.
Gepersonaliseerde inhoud
Persoonlijk aanspreken is de kracht om sneller een persoonlijke relatie aan te gaan. Dat bevordert een aankoopbeslissing. Maar op naam is niet de enige variabele die je kunt gebruiken. Als je database steeds verder verrijkt kan je ook omstandigheden en voorkeuren per persoon vertonen in je e-mailbericht. Dat betekent dat je een grote groep lezers helemaal hun eigen bericht kunt versturen. Dit zijn crusiale berichten in een aankoopproces die 'conversie verhogend' werken.
Moment gerelateerde e-mailmarketing
Verjaardagen, vertrek voor vakantie, laatste aankoop, laatste reactie/klik actie, moment van inschrijving, etc. Er zijn zeer veel momenten die een reden geven om contact te hebben met je klant. Dit kan aan de hand van de bekende data in de database, maar in combinatie met je website zijn er nog meer momenten denkbaar. Dit worden ook wel 'autorepsonders' genoemd.